office@montessoriland.ro 0765.245.090

Conform motorului de căutare Google, acestea sunt cele două întrebări mai frecvente despre Montessori. Răspunsul este nu. Maria Montessori a fost catolică, dar educaţia Montessori nu are orientare religioasă. Existǎ şcoli Montessori cu orientare religioasă şi unele şcoli catolice Montessori folosesc o abordare Montessori a educaţiei religioase numită Cateheza Bunului Pǎstor.

În legătură cu ideea de cult, este adevărat că programul Montessori a fost fondat de un lider carismatic şi a inspirat mulţi adepţi interesaţi. Este inutil să menţionăm că aici nu se pune problema practicării unor tehnici de control al minţii, de manipulare, exploatare sau alte tipuri de comportament specifice unui cult.

Programul Montessori a fost fondat pe principiul libertăţii, într-un moment în care educația a fost mult mai rigidă decât în ​​prezent. În 1912 Maria Montessori a scris, “Principiul fundamental al pedagogiei științifice trebuie să fie, într-adevăr, libertatea copilului.” Semnul distinctiv al unei clase Montessori este grupul de copii care aleg singuri ce să facă și lucrează pentru propriul lor sentiment de satisfacție și împlinire. Este adevărat că materialele și lecțiile sunt pregătite cu mare precizie, și că un educator ar putea interveni în cazul în care materialele sunt folosite inadecvat, dar scopul este întotdeauna de a deschide calea pentru explorarea și învățarea libere.

Este paradoxal cǎ despre programul Montessori se spune că este “prea rigid” sau “prea permisiv” în acelaşi timp. Copiii în şcolile/centrele educaţionale Montessori au multe opțiuni—dar opţiunile sunt foarte bine gândite, şi sunt bazate pe peste 100 de ani de observaţie şi perfecţionare.

Prima grupă Montessori din Roma s-a adresat copiilor săraci, cheltuielile fiind suportate de comunitate. Astăzi, educaţia în şcoli/centrele educaţionale private Montessori este în competiţie cu alte programe educaţionale şi multe şcoli oferă ajutor financiar. Programul Montessori începe să se introducă în tot mai multe şcoli publice şi şcoli care îşi desfăşoară activitatea pe bază de sponsorizare. Există şcoli Montessori în comunităţi foarte sărace din Kenya, Haiti, Australia, şi din alte părţi ale lumii.