office@montessoriland.ro 0765.245.090

Deoarece dezvoltarea unui copil este individuală, noi considerăm că aspectele acesteia, cognitive, sociale, emoţionale şi fizice prevăd mai bine succesul copilului într-un mediu Montessori decât vârsta cronologică. De aceea noi vorbim despre categorii de vârstă. Scopul nostru este să ne adaptăm fiecărui copil, individual. Aceste informaţii sunt generale, orientative, nu sunt reguli. Multe alte aspect intervin: temperamental copilului, maturitatea lui, dezvoltarea lui psihică şi fizică, felul în care este tratat de părinţi şi atmosfera în familie. Dezvoltarea omului nu este liniarǎ, regulată. Prin urmare, ne străduim să ne adaptăm fiecărui copil pe baza evaluării etapei de evoluţie în care acesta se aflǎ la un moment dat.

Când evaluǎm un copil pentru Grupa 1,5 ani – 3 ani, avem în vedere abilitatea copilului de a merge, de a se deplasa într-un grup de 11 copii, de a se separa de părinţi sau însoţitori şi de a se ataşa de adulţi în mediul nostru. Copiii cu vârste între 1,5 ani şi 2 ani sunt în categoria de vârsta ideală pentru a se înscrie în Grupa 1,5 ani – 3 ani.

Când un copil ajunge într-o etapă în care poate beneficia de stimulare cognitivă şi socială avansată şi se va simţi confortabil într-un grup mai mare, de 23-25 copii, acesta este pregătit să treacă la Grupa 3-6 ani. Totuşi, în funcţie de numărul de locuri la Grupa 3-6 ani, poate nu vom face transferul unui copil la această grupǎ la mijlocul anului şcolar.

Preferăm să înscriem copiii în jurul vârstei de 3 ani [peste 32 de luni] la grupa 3-6 ani, căci aceştia ar depăşi repede nivelul activităţilor de la Grupa 14 luni-3 ani. Totuşi, dacă se înscrie la Grupa 3-6 ani înainte de a împlini 3 ani ar putea rămâne patru ani în grupa următoare înainte de a fi evaluaţi pentru grupa pregătitoare pentru şcoală.

Vârsta ideală pentru înscriere în Grupa 3-6 ani este aproximativ 3 ani. Considerăm că cei aproape de vârstă de 3 ani ar depăşi repede nivelul activităţilor de la Grupa 14 luni-3 ani. Ei ar putea rămâne patru ani în grupa următoare înainte de a fi evaluaţi pentru grupa pregătitoare pentru şcoală.

Pentru majoritatea copiilor acesta este un program de trei ani

Pentru unii copii, în funcţie de ritmul lor de dezvoltare, de învăţare a cititului, a scrisului şi de deprindere a abilitǎţilor matematice, în funcţie de dezvoltarea lor socială şi emoţională poate fi necesar încă un an în Grupa 3-6 ani. Astfel, abilităţile cognitive şi socio-emoționale se vor consolida mai bine, ceea ce va fi un avantaj pentru copil în clasele primare. Din nou, vârsta este doar un factor; felul în care se ocupă părinţii de copil şi temperamentul acestuia sunt alţi factori importanţi. Scopul nostru este să vedem că micuţii au succes în clasă. Să permiţi unui copil să îşi consolideze abilităţile şi cunoştinţele într-un mediu cât mai relaxant este un avantaj ale cărui beneficii durează toată viaţa.

Cei care vor să înscrie copilul în Grupa 3-6 ani trebuie să se întâlnească cu o educatoare pentru o scurtă vizită în clasă în afara orelor de program. Părinţii vor fi încurajaţi să se separe de copil. Un copil mai mare de 3 sau 4 ani în momentul interviului va fi invitat să petreacă mai mult timp în clasă în timp ce se lucrează. Înainte de interviu, părinţii sunt invitaţi să asiste la ore şi să se întâlnească apoi cu cei din administraţie care răspund de înscriere.

Parintii sunt invitati sa citeasca ghidul MLB, deoarece isi vor putea organiza o viata in stil montessori si acasa. Rutina pentru copil este una dintre cele mai importante componete in dezvoltarea naturala a acestuia.

Despre Nido

Maria Montessori iniţial şi-a dezvoltat metoda cu copii cu vârste între doi şi şapte ani, şi mai târziu şi-a extins activitatea cu copii până la vârsta de 12 ani. În 1947, în Roma, Maria Montessori a organizat primul curs de formare a asistenţilor pentru sugari, şi Asociaţia Montessori Internaţionale (AMI) organizeazǎ astfel de cursuri din 1982.

În modelul AMI, Nido [cuibul] este grupa destinată copiilor între 16 şi 18 luni. Unele centre educationale asigurǎ program pentru părinţi şi copii împreună, altele se ocupă de copii ale căror familii lucrează. Mediul şi materialele folosite sunt adecvate mişcării, independenţei şi explorării senzoriale. Într-o grupă sunt în general 10 copii, cu un adult la 2 sau 3 copii.

Copiii cu vârste între 16 luni şi 2 ani au mediul lor specific, cu activităţi orientate în direcţia folosirii independente a toaletei, interacţiunii sociale, dezvoltării limbajului şi activităţilor practice din viaţa de zi cu zi cum ar fi ideea de a turna ceva, de a interacţiona cu îmbrăcămintea, de a pregăti gustări. Pe măsură ce devin independenţi, copiii trec la grupa de la 2-3 ani. În general sunt 15 copii într-o grupă, cu un adult la 5 copii.

CENTRUL EDUCATIONAL MONTESSORI LAND BUCURESTI

Acest manual este conceput cu scopul de a oferi informaţii generale despre activităţile zilnice şi despre filosofia Centrul Educaţional Montessori Land din Bucureşti.

Misiunea MLB

Comunitatea noastră ajuta copiii să realizeze potenţialul lor uman unic printr-o programă menită să asigure independențǎ, responsabilitate şi automotivație. Noi inducem pasiune pentru învăţare şi ne bazăm pe respect reciproc, pregătind copiii să devină gânditori creativi, plini de iubire, care se descurcă bine într-o societate schimbătoare.

Bine aţi venit!

De la Directorul Centrului Educaţional MLB

Anul acesta continuăm să căutăm posibile locaţii pentru a le renova sau pentru a construi un campus mai întins care ar răspunde mai bine cerinţelor centrului nostru educaţional şi comunităţii.

Manualul Părintelui MLB asigurǎ informaţiile necesare despre activităţi, reguli şi proceduri care ne permit să convieţuim într-o atmosferă de respect şi ajutor reciproc. Vă sugerez să citiţi tot manualul. Încercǎm să îmbunătăţim manualul în fiecare an şi revizuim şi actualizǎm procedurile. Dacă aveţi întrebări şi nelămuriri, contactaţi-ne.

Aştept cu nerăbdare să lucrez cu dumneavoastră şi cu copiii dumneavoastră şi încerc să asigur un mediu bazat pe siguranţă, protecţie, prietenie şi entuziasm!

Ne puteţi scrie pe adresa de e-mail office@montessoriland.ro dacă aveţi întrebări, idei şi sugestii. Apreciem contribuţia şi sugestiile dumneavoastră.

Copiii trebuie să poarte haine uşor de îmbrăcat şi dezbrăcat, care nu îi împiedică să se mişte independent. Curele sau bretele împiedicǎ un copil să se aşeze la timp pe scaunul de toaletă. Copiilor le place să se joacă afară şi unele din activităţile din clasǎ presupun murdărire. Copilul poate ajunge acasă cu hainele murdare. Dacă are haine pe care nu doriţi să le murdărească, nu i le daţi la centrul educaţional.

Copiii din cele două grupe ar trebui să aibă haine de schimb la centrul edicational. Puneţi pe aceste haine prenumele şi iniţiala numelui.

Copiii trebuie să poarte papuci în clasă. Papucii îi ajută să simtă mai bine mişcarea tălpilor picioarelor şi îi ajută la autocontrol al mersului. Cu papucii nu răspândesc murdărie şi noroi prin clasă. Papucii trebuie să fie simpli, fără fețe ale unor personaje, fără luminiţe etc. Papucii ar trebui să aibă talpă şi să fie confortabili pentru a facilita deplasarea corectă. Papucii de tip crocs [foto] sunt acceptabili pentru interior.

MLB optează pentru un prânz echilibrat, hrănitor, cu o diversitate de alimente care contribuie la dezvoltarea sănătoasă a copilului. Recomandăm ca prânzul copilului să fie o combinaţie de proteine, carbohidraţi, fructe şi legume. Considerăm că alimentaţia diversificată administrată cu moderaţie este o modalitate sănătoasă şi simplă de a respecta recomandările nutriţioniştilor. Masa este prin natura ei un eveniment social. Adulţii vor lua masa cu copiii şi vor explica şi încuraja comportamentul şi conversaţia la masă.

Serbarea zilei de naştere este un eveniment special şi MLB îi acordă atenţia cuvenită. Fiecare serbare a zilei de naştere este diferită. Vorbiţi dinainte cu educatoarea despre ziua copilului, pentru a se stabili momentul în care puteţi fi prezenţi şi dumneavoastră. Multe familii oferă un cadou [o carte sau un CD] clasei copilului, în onoarea acestuia. Contactaţi educatoarea pentru sugestii în cazul serbării zilei de naştere a copilului.